Bescherm jezelf tegen no-show en annuleringen Spraytan behandeling

Bescherm jezelf tegen no-show en annuleringen Spraytan behandeling

Bescherm jezelf, voordat jij en jouw Spraytan business wordt benadeeld! ⁠In deze blog wil ik je graag van tips voorzien om jezelf en jouw Spray Tan business te beschermen tegen no-show, annuleringen of betaalproblemen bij boeken van Spraytan behandeling. Ik werk al jaren als mobiele Spray Tan service, train B2B klanten die Spray Tan service willen aanbieden en dit onderwerp is te belangrijk om te negeren.

Ik werk al jaren als mobiele Spray Tan service en heb een select aantal vaste klanten die bij mij thuis voor een Spray Tan behandeling.

Ik heb natuurlijk in de loop der jaren ervaren dat je leert door te vallen en op te staan en dus ook als het gaat om no-show of een te late annulering van klanten.

Ik ben eens, in goed vertrouwen naar de klant, gereisd met een reisafstand van 25km enkele reis met de auto. Notabene belde de klant mij een dag tevoren, op een zaterdag, of ik de volgende dag, op zondag, naar haar toe wilde komen voor een Spray Tan behandeling.
Het voelde goed voor mij en ik had geen enkele redenen om te twijfelen aan haar intentie. Normaal gesproken, werk ik nooit op zondag maar ik maakte voor haar een uitzondering omdat ik eigenlijk geen nee kon zeggen. En dus pakte ik al mijn spullen in, en ging ik zondagochtend naar haar toe. Ik belde aan, maar er werd niet open gedaan. Even 5 minuten wachten en ik bel de klant op, haar nummer had ik snel opgeslagen in mijn contacten.
Maar zelfs na 3x bellen, 15 minuten wachten voor een gesloten deur trof ik geen gehoor.
Even later kwam de buurman van de dame in kwestie naar buiten en zag mij staan. En hij wist mij te vertellen dat zij wel vaker mensen met diensten naar haar toe liet komen, zonder open te doen.
Tja….dat betekent dus dat ik weer linea recta naar huis kon rijden, zonder ook maar €0.01 cent te verdienen, 40 minuten reistijd had verloren en nog erger mijn kostbare tijd op zondag welke ik graag aan andere dingen wenste te besteden.

En dus heb ik hier leer uit getrokken en laat ik voortaan elke klant eerst een reistarief betalen voordat ik naar de klant toe ga. Dat geeft mij zekerheid en schaft de klant duidelijkheid.

Wil je dat jouw klanten de spraytan afspraak online afspreken? Heb jij alles geregeld via een geautomatiseerd boekingssysteem zodat de afspraken direct worden bevestigd en jij tijd kan besparen om alles te regelen. Dit bespaart je een hoop gedoe.⁠ Via houw website maar ook op jouw Social media pagina's is er een mogelijkheid om een "boek-nu" knop te activeren waardoor klanten via deze knop een boeking kunnen doen. 

Of maken de klanten bij jou telefonisch een afspraak of via de e-mail? Ook hierin kan je tijd besparen en een geautomatiseerde mail ontwerpen en deze toe te sturen met daarin meteen de benodigde informatie voor de voorbereiding die de klant moet treffen.


Verlang jij van jouw klanten een verklaring van aansprakelijkheid waarin ook de annuleringsvoorwaarden zijn opgenomen voordat zij naar jouw salon komen?
Zorg er dan voor dat de klant de verklaring digitaal ondertekent zodat jouw risico’s zijn beschermd en worden verkleind. En natuurlijk ook kosten worden bespaard wanneer een afspraak wordt geannuleerd. Geen idee hoe je zo’n verklaring op moet stellen? Vraag mij om advies.

Weet je wat nog erger is als jouw klant de afspraak te laat annuleert of niet komt opdagen?
Niet betaald worden voor de tijd die jij hebt gereserveerd in jouw agenda
. Tijd is geld, bescherm jouw tijd en je agenda. Ga niet onderhandelen met de klant en laat de klant betalen voor de no-show of te late annulering. Wees hierin consequent, je wilt toch serieus genomen worden door jouw klanten?

Verleen je een mobiele service, dan adviseer ik je de klant een aanbetaling te laten doen van het reiskostentarief, zodat je in ieder geval dit als onderpand kan zien. Lees mijn ervaring bovenin deze blog.

Ik hoop dat je iets hebt aan deze tips, wil je met mij sparren over deze blog of heb je advies nodig? Schroom niet om met mij contact op te nemen ik help je graag! Een reactie achterlaten hier mag natuurlijk ook

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.