Bepaal jouw prijzen, weet wat je waarde is en wees ondernemer!
- Geplaatst op
- Door Mariska Nieuwenhuysen
- Geplaatst in behandel, business, coach, ervaring, kennis, ondernemer, prijzen, salon, spraytan, spraytan technician, spraytanartist, spraytanexpert, spraytansalon, spraytanservice, succesvol, sucess, vaardigheid, waarde, webinar
- 0
Als jij weet wat je waard bent, dan weet je ook welke prijs jij wilt vragen voor een Spray Tan behandeling!
De formule:
vaardigheid + kennis + ervaring + vraag = jouw behandelprijs.
Vaardigheid
Het is moeilijk om zelf jouw vaardigheid te beoordelen. Dit toets je dus door te vragen aan jouw klanten hoe jouw Spray Tan behandelingen worden ervaren.
Heb jij al reviews ontvangen?
Ja? goed zo je bent op de goede weg om je vaardigheid te vergroten en je techniek te verfijnen waar nodig is.
Nee? Heel snel aan de slag om reviews te verzamelen bij jouw klanten. Nodig je klant uit om een review te schrijven, deel deze op jouw insta-pagina en jouw website.
Ervaringen van klanten biedt vertrouwen voor jouw toekomstige klant.
Kennis
Alles wat jij moet weten over het vak Spraytanning, leer je via ons Spraytan Solutions.
Ik sta voor je klaar bij al jouw vragen, heb je behoefte aan meer kennis? Dat kan, ik kan je meer kennis bieden via online webinars. En ook in dit vak raak je nooit uitgeleerd!
Ervaring is de sleutel, de key!
Hoe meer Spraytan behandelingen je geeft, hoe meer ervaring je op doet en hoe meer vertrouwen in jezelf als Spray Tan Technician zal krijgen.
De vraag naar Spraytan
Hoe meer afspraken zijn geboekt, des te groter de vraag is naar jouw Spraytan behandelingen.
Jouw behandelprijs stijgt naarmate de vraag naar jouw service stijgt. Heb je een volle agenda, dan doe je het kennelijk dus erg goed en willen klanten graag bij jou een Spray Tan.
Spray Tan Solutions leert jou alles wat je moet weten over het runnen van uw eigen Spray Tan business.
Op zich is Spraytan verkopen als product niet moeilijk, als je vertrouwen hebt in jouw product dan verkoop je dat gemakkelijk aan jouw klanten. Natuurlijk, in het begin is het zoeken naar de juiste weg om klanten naar je toe te trekken, dit kost tijd. Neem die tijd dan ook!
Ga investeren in klantenbinding, ga adverteren op je Social media kanalen, verzamel reviews, beloon je klanten wanneer ze nieuwe klanten aanleveren met een leuke aantrekkelijke korting. Maar je hoeft niet telkens kortingen te blijven geven, je bent immers Sinterklaas niet, toch!? Het is de bedoeling dat je wat gaat verdienen met jouw Spray Tan service, weet je waarde!
Ik ben natuurlijk ook ooit eens begonnen aan mijn Spraytan business, in het begin ben ik begonnen met €25.-. Nu is deze inmiddels €29.95 en reken ik een toeslag voor elke gereden kilometer bij de mobiele service. En straks ga ik mijn prijs verhogen naar €32.50. Waarom? Omdat ik vind dat inmiddels zo ervaren ben, dat mijn prijs er ook naar stijgt en de vraag naar mijn Spraytan service behoorlijk is gestegen stijgt de prijs dus mee.
En zul je denken, bij een prijsstijging raak ik vast klanten kwijt…
Nee, niet als je een redelijke prijsstijging invoert. Ik ben net zo volgeboekt als voorheen.
En nee, ik doe dit niet omdat ik mijn klanten meer wilt laten betalen, maar omdat ik geloof dat mijn service een LUXE service is en niets minder waard is. Weet dus wat je waard bent!
Dat is weer een mooi stukje info.